Vacature: Customer Service medewerker

Ons familiebedrijf groeit, en om onze klanten de service te kunnen blijven bieden die ze van ons gewend zijn, zijn wij op zoek naar een enthousiaste Customer Service medewerker!

Spreekt dit jou aan?

In deze functie ben je het eerste aanspreekpunt voor onze klanten. Dit kunnen zowel particulieren als professionals zijn, van ZZP’er tot multinational, binnen en buiten Nederland. Ons motto, maakt montage makkelijker, heeft niet alleen betrekking op de producten die we aanbieden, maar we willen het onze klanten binnen onze mogelijkheden op élk vlak zo makkelijk mogelijk maken. Onze klanten moeten daarom altijd kunnen rekenen op snelle, vriendelijke en duidelijke communicatie. Jouw communicatievaardigheden sluiten hier naadloos op aan. Over de orderafhandeling moeten onze klanten zich geen zorgen hoeven maken; ze krijgen precies wat er besteld is, voor de overeengekomen prijs, op de overeengekomen locatie, op het overeengekomen moment. Meerdere klanten hebben ons al laten weten leveringen van al hun leveranciers te controleren, “behalve die van Easy-Fitt, want die kloppen toch altijd”*. Die naam houden we graag hoog. Je werkt daarom nauwkeurig en controleert jezelf liever 10x te veel, dan 1x te weinig. Uiteraard kan het nog steeds voorkomen dat er een foutje gemaakt wordt. In zo’n geval lossen we het zo snel mogelijk op, en schuiven dit niet af op anderen. Je denkt daarom altijd oplossingsgericht en durft – ook als het even minder soepel loopt dan normaal – je verantwoordelijkheid te nemen.

Als jij als Customer Service medewerker een klant niet direct kunt helpen, zijn er een aantal collega’s om je heen die dat misschien wel kunnen. Je verbindt de klant door met de betreffende collega en luistert mee naar de oplossing die wordt aangedragen, of overlegt naderhand met je collega’s over de oplossing. Op die manier ontwikkel je steeds meer (technische) kennis en zul je klanten steeds vaker goed kunnen helpen. Daarnaast kunnen ook onze klanten fouten maken bij het bestellen. Elke aanvraag en order bekijken we dan ook kritisch; zijn de deze producten, maten, en aantallen voor deze klant of dit project logisch? Een kritische blik en goed geheugen zodat je kunt onthouden wat onze terugkerende klanten zoal afnemen, kunnen je helpen bij het maken van de afweging de order direct in te voeren, of toch eerst nog even contact op te nemen met de klant om te informeren of de bestelling wel klopt. Naast orderverwerking zul je ook offerteaanvragen behandelen en deze in overleg met je collega’s versturen. Als het druk is, of als je gewoon even zin hebt in iets anders, kun je je collega’s helpen met orderpicken in het magazijn en de logistieke afhandeling van een order.

Het contact met onze leveranciers is in de meeste gevallen in het Engels, maar je kunt met onze leveranciers ook o.a. nog een woordje Duits, Italiaans, Spaans of Zweeds opdoen. Met veel van onze leveranciers hebben we al vele jaren prettig contact en als Customer Service medewerker zul jij ook regelmatig contact met hen hebben, om bijvoorbeeld levertijden of prijzen op te vragen. Ook opdrachtbevestigingen en facturen vanuit onze leveranciers controleer je nauwkeurig. Wanneer inkomende goederen door je collega’s van het magazijn zijn goedgekeurd, boek je deze binnen, en wanneer er iets niet klopt neem je contact op met de betreffende leverancier.

Werktijden zijn in overleg bespreekbaar, maar zullen altijd op werkdagen tussen 9:00 en 17:30 uur zijn. Wij zoeken iemand die minstens 24 uur per week beschikbaar is, bij voorkeur ook op vrijdagen.

 

* = Ja, dit is echt waar :)

 

Samenvatting van de belangrijkste taken:

- (Webshop)orders verwerken
- Factureren
- Inkopen
- Binnenkomende goederen inboeken
- Contact met klanten en leveranciers via telefoon en/of e-mail
- Bij drukte collega’s helpen met orderpicking

Wat verwachten wij?

- Je hebt (minimaal) MBO+/HBO werk- en denkniveau
- Je hebt goede kennis van Nederlands en Engels (gesproken en geschreven)
- Je hebt ten minste basiskennis van MS Outlook, Word en Excel
- Je werkt nauwkeurig
- Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
- Je hebt een klantvriendelijke instelling
- Je bent leergierig
- Je hebt affiniteit met (werktuigbouwkundige installatie)techniek
- Je bent 24-40 uur per week beschikbaar, op werkdagen tussen 9:00 en 17:30u.

Wie zijn wij?

In een notendop: Easy-Fitt is een ambitieus, groeiend familiebedrijf met een focus op langdurige relaties met klanten, leveranciers en werknemers. Hoewel onze materialen overal toegepast worden waar water of lucht stroomt, ligt onze focus vooral op de werktuigbouwkundige installatietechniek van grote bouwprojecten. We leveren niet alleen materialen, maar helpen onze klanten de montage ook makkelijker te maken door actief mee te denken welke combinatie van producten het meest geschikt is voor de situatie, oplossingen aan te dragen, zo veel mogelijk uit voorraad te kunnen leveren, en op maat gemaakte producten te ontwerpen en te laten produceren.

Heb je geen ervaring in de installatiebranche? Geen zorgen!  Zowel directie – bestaande uit Aart, Arjen en Martina – als medewerkers – Ruben, Michel en Nat – komen oorspronkelijk niet uit de installatietechniek vandaan. Toch blijkt de branche en het werken bij Easy-Fitt leuker en uitdagender te zijn dan je in eerste instantie misschien zou denken. Niet voor niets is de gemiddelde aanstellingsduur van al onze medewerkers op dit moment +/- 10 jaar!

Wat bieden wij?

- Een leuke, uitdagende functie met veel afwisseling op ons kantoor in Heerhugowaard
- Vrijheid om de functie naar jouw eigen ervaring en ambitie verder aan te kleden
- Ruimte om jezelf te ontwikkelen
- Werken in een gezellig, informeel team
- Een brutosalaris van €2.500 - €3.500 p/m bij 40 u. p/w, afhankelijk van je (relevante) werkervaring, reiskostenvergoeding, 8% vakantiegeld en een aandeel in winstuitkering
- 25 vakantiedagen per jaar (op basis van 40 u. p/w) + bonusdagen
- Een internationale werkomgeving met klanten en leveranciers in de hele wereld

Wil je direct aan de slag, of eerst nog wat meer weten over de functie en ons bedrijf? Neem dan contact op met Arjen Delmeer via 072 5345070 of stuur een e-mail naar pz@easy-fitt.nl.